WYSTĄPIENIA PUBLICZNE. Sztuka kreacji. OR.15

Wystąpienia publiczne to codzienny rytuał w zabieganej współczesnej rzeczywistości. Prowadzimy prezentacje biznesowe, składamy życzenia, reprezentujemy siebie, zabiegamy o wpływy i nawiązujemy relacje. Czasem pełnimy rolę ważnego eksperta.

Jednak niezależnie od okoliczności, w których występujemy, zawsze musimy być sobą i pozostać w prawdzie. Nasze ciało, głos, mimika i gesty są jak zwierciadło – ukazują aktualną prawdę. Warunkiem dobrych wystąpień jest spójność. Jeśli w treści, którą przedstawiasz są wartości, które wyznajesz, zawsze będzie Ci łatwiej. Jeśli treść jest niespójna z Tobą, fałsz zawsze znajdzie jakąś drogę by się ujawnić a Twoje ciało to wszystkim objawi. Żeby tego uniknąć możesz zostać aktorem.

Kim jest nasz ekspert?

Juliusz Dzienkiewicz opowiada czym są według niego wystąpienia publiczne.

Dobre wystąpienia publiczne ukazują prawdę.

Gość naszej kolejnej audycji, to Juliusz Dzienkiewicz – aktor filmowy, teatralny, wykładowca, reżyser. Ukończył wydział aktorski Łódzkiej PWSFTviT. Od ponad 10 lat zajmuje się rozwijaniem metod pracy wspierających aktorów zawodowych, amatorów oraz dzieci. Przeprowadził wiele warsztatów i stażów dotyczących pracy z ciałem i głosem.

Przez ponad 6 lat był wykładowcą podstawowych pojęć aktorskich oraz reżyserem w Teatrze Collegium Civitas. Wyreżyserował tam dwa spektakle: “Sztuka.Doc” oraz “Tlen.Manifest”.

W Szkole Aktorskiej Haliny i Jana Machulskich wykłada gościnnie Technikę Jerzego Grotowskiego. W 2015 wyreżyserował “Krainę Niczyją” musical z dziećmi ze Służewskiego Domu Kultury, gdzie prowadzi stałe zajęcia aktorskie a w 2016 roku stworzył cykl spotkań warsztatowych z wybitnymi osobowościami wokalnymi pod nazwą Laboratorium Technik Wokalnych. W 2017 roku wyreżyserował spektakl pt: “Oświadczyny / Niedźwiedź” w Teatrze Lubuskim w Zielonej Górze.

Juliusz jest twórcą autorskiego Warsztatu Technik Aktorskich, w ramach którego uczy metodą łączącą dokonania teatru alternatywnego oraz klasycznego. Jego najnowsze dzieło to musical dziecięcy pt “Orfeusz i Eurydyka”, w którym dzieci odgrywają swoje role z towarzyszeniem zespołu rockowego.

Jak mówca może rozwijać własny warsztat?

Nasz gość stale pracuje nad sobą. Zachęca również do tego swoich słuchaczy. Jest zwolennikiem codziennej rutyny, która gwarantuje wysoki poziom i powtarzalność efektów, zbudowaną na prawdzie emanującej z ciała i pewności siebie.

Plastyczność własnego ciała rozwijał w Studium Mimów prowadzonym przez Stefana Niedziałkowskiego a głos wciąż doskonali uczestnicząc w spektaklach, akcjach charytatywnych oraz koncertach Chóru Eksperymentalnego – Gre Badanie.  Treningu fizycznego oraz pracy z głosem uczył się od aktorów z zespołu Jerzego Grotowskiego. Uczestniczył w licznych warsztatach m.in.: Marcela Marceau, Jana Peszka, Teatru Pieśni Kozła oraz pracował z Janem Komasą, Leszkiem Mądzikiem, Teatrem A3. Interesuje się również techniką Gaga, co zaowocowało wzięciem udziału w sesjach prowadzonych przez Adi Weinberg w Warsaw Dance Department.

To, co w moim odczuciu wyróżnia Juliusza na tle innych trenerów, to jego wręcz misyjne podejście do pracy, wyrażające się poprzez spójność postaw, szczerość intencji i bezkompromisowe poszukiwanie prawdy w każdym fragmencie wystąpienia.

Po co nam są potrzebne wystąpienia publiczne?

Jeśli jesteś rodzicem, managerem, politykiem, “free-lancerem”, wykładowcą, nauczycielem – listę można tworzyć w nieskończoność – i chcesz odnosić sukcesy oraz funkcjonować w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości, musisz się dobrze komunikować.

Wystąpienia publiczne to wspaniała przygoda i wyższy poziom codziennej komunikacji. Sam fakt, że wystąpisz przed szerszym audytorium, generuje liczne korzyści ale i zagrożenia oraz emocje. Wyobraź sobie, że chcesz coś przekazać większej grupie odbiorców. Możesz umówić się z każdym na indywidualną rozmowę. Załóżmy, że ci się to udało i odbywasz 100 różnych rozmów. Za każdym razem musisz budować kontakt, wysłuchiwać różnych argumentów i wątpliwości. U kresu tej drogi możesz być bardzo zmęczony.

Wystąpienia publiczne dają Ci szansę zrobienia tego za jednym razem. Główne korzyści to radość tworzenia nowej wartości, kreatywne przygotowania, oszczędność czasu i szansa na spektakularny sukces. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z Twoim scenariuszem, pozostawisz świetne wrażenie, które uzupełnione efektem zbiorowej ekscytacji i akceptacji, znacznie wzmocni Twój sukces. Wysłuchaj naszej rozmowy i stwórz własny scenariusz.

Tu możesz odsłuchać naszą rozmowę. Gościem audycji jest Juliusz Dzienkiewicz – aktor, reżyser teatralny, trener pracy z ciałem i głosem.

Rozmowa została nagrana w dniu 14 grudnia 2018 roku, w studio OpowiadaniaRozwojowe.pl na warszawskim Ursynowie. W celu odsłuchania rozmowy, przygotuj sobie słuchawki lub głośniki, znajdź wygodne miejsce, zrelaksuj się. Możesz zaprosić na odsłuchanie rozmowy także inne osoby. Wystarczy nacisnąć PLAY.

Nagranie jest bezpłatne. (Czas nagrania: 1.17.38)

Tu znajdziesz moje inne rozmowy: PODCAST

Kod RSS

Słuchając rozmowy dowiesz się:

  • Czym są porywające wystąpienia publiczne?
  • Co o wystąpieniach i grze aktorskiej mówił Mistrz Stanisławski?
  • Czy znasz takie pojęcia jak impostacja, pauza, przerzutnia, dykcja, emisja głosu?
  • “Storytelling”, “Historia Osobista”, “Podróż Bohatera” – modne słowa czy rzeczywiste narzędzia?
  • Co sądzili o pracy z ciałem Jerzy Grotowski, Jan Machulski, Stefan Niedziałkowski?
  • O “użyczaniu osobowości”, “szlachetnym oszustwie wielkiej literatury” i roli aktora.

Dodatkowe informacje na temat Juliusza Dzienkiewicza oraz jego projektu ” Świadomy Mówca” znajdziesz tutaj:

11 komentarzy
Share:
SEO Powered by Platinum SEO from Techblissonline