BRANŻA EVENTOWA. Blaski i cienie “imprezowania”.

Gościem podcastu jest Kinga Walczyk – dziennikarka, copywriterka, redaktor prowadząca magazyn branży eventowej “Event Management Polska”. W rozmowie poszukujemy odpowiedzi na następujące pytania: Jak rozwija się branża eventowa w Polsce? Jak można planować i rozwijać swoją karierę w tej branży? Jakie wykształcenie i cechy charakteru są pożądane żeby dać się zauważyć i odnieść sukces? Kim są ludzie tworzący branżę?

Tutaj możesz odsłuchać nasza rozmowę.

Kim jest nasz ekspert?

Gościem kolejnej audycji jest Kinga Walczyk – dziennikarka, copywritereka, redaktor prowadząca magazyn branży eventowej “Event Management Polska”.

Branża Eventowa - blaski i cienie "imprezowania".

Branża Eventowa – Kinga Walczyk w rozmowie z Piotrem Menciną.

Kinga jest ambitną młodą kobietą, która posiada ciekawe i bardzo praktyczne doświadczenia zawodowe. Od zawsze wiedziała, że dziennikarstwo będzie jej życiową pasją. Już jako uczennica liceum pisała artykuły do szkolnego kwartalnika. W trakcie studiów aktywnie poszukiwała praktyki w zawodzie i współpracowała z wydawnictwami, lokalną stacją radiową a także gazetą codzienną. Ukończyła studia na Wydziale Filologii Polskiej a następnie dziennikarstwo i komunikację społeczną na Wydziale Politologii Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Branżę eventową poznała w sposób bardzo praktyczny. Przez kilka lat prowadziła jako event manager projekty dla znanych marek. Konferencje, integracje i pokazy mody nie mają przed Kingą żadnych tajemnic.

Branża eventowa – ścieżki rozwoju.

Kiedy bierzemy udział w pięknej imprezie, najczęściej  trzymamy w dłoni drinka i w gronie znajomych z pracy lub klientów podziwiamy różne atrakcje. Nie zadajemy sobie pytań jak doszło do jej realizacji, kto skoordynował catering i pokaz mody, jakie były koszty i ile czasu poświęcono na planowanie i ostateczną realizację. A jest to najczęściej praca zespołowa. Grupa kreatywna przedstawia koncepcję. Odpowiada na konkretne potrzeby Klienta, ustala budżet, dodaje coś, co wywoła efekt “Wow”. Po akceptacji projektu za jego realizację odpowiada manager. To właśnie On zarządza budżetem, koordynuje współpracę podwykonawców. To On pracuje 24 godziny na dobę i martwi się kiepską prognozą pogody.

Jednak żeby zaistnieć w branży, nie musisz wiązać swojej przyszłości tylko z agencją kreatywną. Wszystko zależy od twoich talentów i pragnień. Jeśli masz zmysł artystyczny i zapał do prac technicznych, możesz zostać pracownikiem lub założycielem firmy tworzącej scenografię. Jeśli znasz najnowsze technologie transmisji i zabezpieczania danych audio-video, twoim kierunkiem mogą stać się wirtualne przekazy i konferencje. Podobne nisze możesz znaleźć uprawiając sztukę kulinarną, pokazy barmańskie czy pasjonując się podróżami. Oczywiście jeśli tylko przekonasz klienta do swojej oferty.

Jakie są miary sukcesu w branży eventowej?

Jest to biznes, więc oczywistą sprawą są pieniądze. Przychody z realizacji i końcowy rachunek ekonomiczny mają tutaj ogromne znaczenie. Ale czy tylko? Branża eventowa niezwykle ceni sobie kreatywność. Ciekawe pomysły i innowacje zawsze zyskują szacunek i uznanie. Docenia się umiejętność pozyskiwania dobrych klientów – dobrych to znaczy odważnych, pozytywnie reagujących na nowatorskie pomysły. W zasadzie każdy zrealizowany bezpiecznie projekt, który przynosi radość uczestnikom oraz korzyści klientowi jest już sukcesem. Także ludzie tworzący branżę są jej sukcesem. Według naszego gościa, nie ma drugiej takiej branży, w której jest tak wielu świadomych, kreatywnych i szczęśliwych ludzi. Ludzie branży są ciekawi życia, mają liczne pasje i inspirują innych. Są głodni wyzwań i żyją z polotem.

Jak wejść do branży?

To całkiem proste. Branża rozwija się i jest otwarta na nowych ludzi. Jeśli jednak myślisz, że otrzymasz pieniądze za wypoczynek, zwiedzanie świata i udział w imprezach, to nie jest miejsce najlepsze dla Ciebie. Możesz próbować, ale raczej czeka na ciebie ciężka i stresująca praca. Zawsze pod presją czasu i w środowisku wymagających klientów. To, co na pewno musisz mieć, to pomysł na siebie – musisz znać swoje mocne strony, wiedzieć w czym dobrze się czujesz, jaki jest twój talent. Gdy to odkryjesz, zaoferuj to branży. Masz do dyspozycji agencje kreatywne, firmy dostarczające różne produkty i usługi. Możesz pracować w hotelu, restauracji lub innym obiekcie końcowym. To są z reguły małe firmy. Idź do nich i daj się poznać. Powodzenia.

Gościem audycji jest Kinga Walczyk – redaktor prowadząca magazyn branżowy “Event Management Polska”.

Rozmowa została nagrana w dniu 18 maja 2019 roku, w studio OpowiadaniaRozwojowe.pl

W celu odsłuchania rozmowy, przygotuj sobie słuchawki lub głośniki, znajdź wygodne miejsce, zrelaksuj się. Możesz zaprosić na odsłuchanie rozmowy także inne osoby. Wystarczy nacisnąć PLAY.

Nagranie jest bezpłatne. (Czas nagrania: 1.04.42)

Słuchając rozmowy dowiesz się:

  • Czy każdy może rozpocząć swoją karierę w branży eventowej?
  • Jakie wykształcenie, cechy i umiejętności są niezbędne żeby odnieść sukces w branży eventowej?
  • Czy branża eventowa jest otwarta dla wszystkich?
  • Jakie są ścieżki rozwoju wewnątrz branży?
  • Czy branża eventowa to tylko wyjazdy, imprezy i ciągła zabawa?
  • Kto tworzą branżę eventową w Polsce?
  • Co jest wskaźnikiem sukcesu odniesionego w branży?
  • Gdzie poza agencją można szukać pracy i działać w branży eventowej?

 

 

9 komentarzy
Share:
SEO Powered by Platinum SEO from Techblissonline